انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

تألیف کتاب تکنیک دو بعدی در ارتودنتیکس و بیومکانیک بالینی

تألیف کتاب تکنیک دو بعدی در ارتودنتیکس و بیومکانیک بالینی




این کتاب تخصصی ارتدنسی به زبان انگلیسی توسط دکتر عبدالحمید ظفرمند (عضو هیئت علمی بازنشسته دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی) تحت عنوان"Bidimensional Technique in Orthodontics & Clinical Biomechanics" تالیف و توسط انتشارات رویان پژوه چاپ شده است.

کتاب فوق با استقبال و مقدمه Prof. Leslie Will (Chair, Dept. of Orthodontics) از Boston University انتشار یافته است. دکتر ظفرمند در این مورد اظهار داشت : Bidimensional Technique یکی از 5 روش معروف ارتدنسی ثابت دنیا است که در آموزش دوره تخصصی کاربرد دارد و تا کنون هیچ تالیفی در این خصوص انجام نشده است. ایشان ویژگی این روش درمانی را سهولت کاربرد آن ، کوتاه‌تر شدن طول درمان و عدم نیاز به کاربرد پلاک‌های متنوع ارتدنسی (علاوه بر ارتدنسی ثابت) عنوان نمود. وی افزود : علاوه بر تبیین این روش ، این کتاب به مبانی Biomechanics، که تئوری آن از دروس اصلی این رشته تخصصی است، با نگاه Clinical (کاربردی) پرداخته و بحث می نماید.

دکتر ظفرمند با اشاره به اینکه این روش درمانی قریب به 10 سال است که در برنامه آموزشی دوره تخصصی ارتدنسی دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه گنجانده شده ، اظهارداشت: در دو همایش ملی و بین المللی این روش درمانی ارتدنسی به اختصار به صورت سخنرانی ارائه گردیده است . به علاوه این روش درمانی نیز چند سال قبل به صورت یک برنامه کارگاهی (با امتیاز آموزش مداوم) با دعوت عمومی از ارتدنتیست‌های کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. گفتنی است دکتر عبدالحمید ظفرمند متخصص دندانپزشکی کودکان ، متخصص ارتدنسی ، و دارای MS و PhD در رشته بهداشت عمومی و بنیانگذار علمی رشته دکترای تخصصی (PhD) سلامت دهان (Community Oral Health) در کشور می‌باشد. شایان ذکر است وی در رشته های تخصصی فوق الذکر فصولی را در کتاب ملی نیز نگارش نموده و ریاست چهار کنگره متفاوت علمی را نیز به عهده داشته است.

۲۸ دی ۱۳۹۸
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg