انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

دانشکده‌های دندان‌پزشکی برتر ایران بر اساس رتبه‌بندی شانگهای

 دانشکده‌های دندان‌پزشکی برتر ایران بر اساس رتبه‌بندی شانگهای




سایت نظام رتبه‌بندی شانگهای که یکی از معتبرترین منابع رتبه‌بندی‌ دانشگاهی جهان است رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.







در این رتبه‌بندی و در شاخه دندان‌پزشکی، دوازده دانشکده دندان‌پزشکی آمریکایی در میان لیست بیست دانشکده دندان‌پزشکی برتر دنیا قرار دارند. دانشکده دندان‌پزشکی میشیگان (University of Michigan-Ann Arbor) به عنوان برترین دانشکده دندان‌پزشکی دنیا معرفی شده و دانشکده دندان پزشکی کارولینای شمالی (niversity of North Carolina at Chapel Hill) و دانشکده دندان‌پزشکی واشنگتن (University of Washington) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. دانشکده دندان‌پزشکی هاروارد (Harvard University) نیز چهارم است.

برترین دانشکده دندان‌پزشکی ایران در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ شانگهای، دانشکده دندان‌پزشکی تهران است که رتبه ۲۰۰-۱۵۱ را کسب کرده و دانشکده دندان‌پزشکی شهید بهشتی و دانشکده دندان‌پزشکی آزاد تهران با رتبه مشترک ۳۰۰-۲۰۱  در مقام‌های بعدی قرار دارند. دانشکده دندان‌پزشکی شیراز دیگر دانشکده دندان‌پزشکی ایرانی است که در این رتبه‌بندی در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

معیارها و شاخصهای این رتبه‌بندی بر اساس چهار معیار کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیات‌علمی، خروجی‌های پژوهشی و سرانه عملکرد دانشگاه است. نکته قابل توجه در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ ارتقاء دانشکده دندان‌پزشکی آزاد تهران و پیشی‌گرفتن از دانشکده‌های با سابقه‌ای چون شیراز و اصفهان است.

۰۸ مرداد ۱۳۹۷
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg