انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

«قندان پزشکی»؛ مجموعه طنز دندان‌پزشکی

 «قندان پزشکی»؛ مجموعه طنز دندان‌پزشکی



«قندان پزشکی»؛ کامتان را به خواندن یک مجموعه طنز دندان‌پزشکی شیرین کنید!






حتی پیش از آنکه بخواهیم این عبارت را توضیح دهیم ملاحت مستتر در آن، به دل هر شنونده‌ای می‌نشیند و اگر در ادامه توضیح دهیم که این عبارت عنوان کتابی است از مجموعه طنزهای دکتر افشین قناد با مضمون دندان‌پزشکی، احتمالا با من هم‌نظر خواهید بود که قندان پزشکی مناسب‌ترین عنوان برای نامیدن چنین کتابی است.

دکتر افشین قناد برای جامعه دندان‌پزشکی چهره آشنایی است، شاعر و طنزپردازی خوش قریحه که بیشتر از هر فرد دیگری با مضمون دندان‌پزشکی شعر سروده و یادداشت‌های نغز و طنز نوشته است. سال‌هاست در کنگره‌ها و مراسم مختلف دندان‌پزشکی از او برای حضور در پشت تریبون دعوت می‌شود تا حاضران از شنیدن سروده‌های دلنشین او که معمولا حاوی نکته‌های پیدا و پنهان اخلاقی و انتقادی است، سرمست شوند. دکتر قناد در حوزه روزنامه‌نگاری نیز بسیار فعال است و این سالها کمتر نشریه دندان‌پزشکی است که بدون نام او منتشر شود. ویراستار دو مجله است و عضو تحریریه تقریبا تمام نشریه‌های دندان‌پزشکی!

اینک دکتر قناد پس از سال‌ها نوشتن و سرودن، دست به کاری اساسی زده و منتخبی از مطالب طنز خود در حوزه دندان‌پزشکی را در مجموعه‌ای با نام «قندان پزشکی» منتشر کرده است.
قندان پزشکی مجموعه‌ای است از طنزهای دندان‌پزشکی در قالب‌های گوناگون و کتاب درست بر مبنای همین قالب‌ها فصل‌بندی شده است: منظوم، منثور و مخلوط!
دکتر قناد در این مجموعه تمام آنچه در محیط و مجموعه دندان‌پزشکی به چشم می‌آید و به ذهن می‌رسد با نگاه طنازانه خود به تصویر کشیده و با آنها شوخی کرده است، از اطاق انتظار مطب و اصول رعایت بهداشت دهان و وام و سختی‌های مطب‌داری و مالیات و شهرداری گرفته تا گرفتاری‌های معمول و مرسوم دندان‌پزشکان در مواجهه با رژ لب و کلیپس موی سر بانوان و چالش در جین درمان ریشه دندان و حتی کنگره‌های دندان‌پزشکی و سیاست‌های آموزشی و دوره‌های تکمیلی علمی.

کتاب حاوی اصطلاحات و عبارت‌های تخصصی دندان‌پزشکی است و برای مخاطبان غیر دندان‌پزشک که احتمالا با این واژه‌ها آشنایی ندارند، واژه‌نامه کاملی در انتهای کتاب تدارک دیده شده است تا با تعریف معنی وازه‌ها غیر دندان‌پزشک‌ها نیز به اندازه دندان‌پزشکان بتوانند از خواندن کتاب لذت ببرند.
کتاب قندانپزشکی ۱۷۶ صفحه حجم دارد و به قیمت ۸هزار تومان عرضه شده است.


منبع: دندانه

۱۷ فروردین ۱۳۹۵
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg