انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

اخلاق دندان‌پزشکی؛ درآموزش تخصصی گنجانده می‌شود

اخلاق دندان‌پزشکی؛ درآموزش تخصصی گنجانده می‌شود




دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت بر ضرورت وحدت رویه در اجرای آیین نامه های آموزش تخصصی دندانپزشکی تاکید کرد.




دکتر سعید عسگری در نشست معاونین آموزشی تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور که در اسفندماه در دانشکده دندانپزشکی تهران برگزار شد، وحدت رویه در اجرای آیین نامه های مصوب و رعایت استانداردها در برگزاری آزمون های ارتقاء را از معیارهای موفقیت در ارزشیابی صحیح و دقیق از دستیاران تخصصی دانست.

دکتر عسگری­ با تاکید بر همسوسازی همه دست اندرکاران اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر آزمون های ارتقا و نیز رعایت دقیق مفاد بخشنامه اخیر معاونت آموزشی، ازحاضرین درخواست کرد تا درمورد اصلاحات اخیر آئین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی نقطه نظرات و راهکارهای اجرایی مد نظرشان را ارائه کنند تا ضمن شفاف شدن نحوه اقدام توسط دانشکده ها، به شکل واحدی در همه دانشگاه ها اجرایی شود.

در این نشست مباحثی چون بررسی موضوعات مربوط به مردودین آزمون ارتقا و نحوه اقدام گروه های آموزشی برای تمدید دوره ایشان، یکسان سازی شرایط فارغ التحصیلان دوره های تخصصی خارج از کشور با مقررات داخل کشور، شرایط تجدید دوره مردودین آزمون دانشنامه تخصصی، ارائه مقاله و ثبت آن در مجلات معتبر ISI،PubMed وغیره و همچنین برگزاری دوره علوم پایه و نحوه ثبت نمرات دستیاران مردود مورد بحث قرار گرفت و حاضران اتفاق نظر داشتند که لازم است تا مفاد آئین نامه دوره های دستیاری تخصصی دندانپزشکی در تمام دانشکده های دندانپزشکی به طور دقیق و یکسان اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در پایان با اشاره به ضرورت پرداختن بیشتر به مباحث اخلاقی در آموزش دوره های تخصصی، تشکیل کارگروه اخلاق در بحث آموزش به دستیاران را با حضور شرکت کنندگان حاضر در این نشست به عنوان نخستین گام خواستار شد.
منبع: ایردن
۰۸ فروردین ۱۳۹۵
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg