انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

کتاب جامع «آموزش زبان انگلیسی دندانپزشکی Delta»

کتاب جامع «آموزش زبان انگلیسی دندانپزشکی Delta»





کتاب «آموزش زبان انگلیسی دندانپزشکی Delta» به همت دکتر سعید طالع پسند، عضو هیأت علمی و مدرس دانشگاه تدوین شده است. این مرجع که نخستین‌بار توسط رویان‌پژوه منتشر گردیده، به‌عنوان منبع آزمون دستیاری پزشکی دانشجویان دندانپزشکی معرفی و کاربرد دارد.

با توجه به تنوع بالای پرسش‌های زبان انگلیسی در آزمون دستیاری دندانپزشکی و نبود منبع، کتاب «آموزش زبان انگلیسی دندانپزشکی Delta» تالیف شده است. نویسنده در تدوین این کتاب از منابع مختلف داخلی و خارجی با توجه به سطح و نمونه پرسش‌‌‌های ادوار گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره گرفته است. افزایش دانش عمومی داوطلب علاوه بر آمادگی برای آزمون دستیاری، در شیوه تولید کتاب مؤثر بوده است. چهار بخش اصلی کتاب شامل «آموزش درک مطلب»، «متون تخصصی دندانپزشکی»، «متون عمومی» و «واژگان» است.

دایره وسیع واژگان و پنج نمونه آزمون ادوار گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پاسخ‌های تشریحی از جمله مؤلفه‌های ویژه این کتاب است.





در ادامه توضیحات دکتر طالع پسند در مورد کتاب آورده شده است:

امروزه فراگیری زبان انگلیسی در تمام علوم وعلی الخصوص در شاخه های مختلف پزشکی یک نیاز ضروریست، بویژه اینکه درس زبان انگلیسی در آزمون دستیاری دندانپزشکی از اهمیت و ضریب بالایی برخوردار است. آز آنجا که گستره سوالات این درس در آزمون دستیاری وسیع است و منابع مشخصی در دسترس نیست، بر آن شدم تا با استفاده از منابع مختلف خارجی و داخلی، و همچنین با نگاه به سطح ونمونه سوالات ادوار گذشته وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجموعه ای را فراهم نمایم تا دانشجویان عزیز علاوه بر آمادگی کامل برای آزمون دستیاری دندانپزشکی ، در زمینه فراگیری زبان انگلیسی بتوانند دانش عمومی خود را افزایش دهند. لذا مطالعه این کتاب را به تمامی دانشجویان پزشکی بویژه دندانپزشکی توصیه می نمایم.

· بخش اول -آموزش درک مطلب: این قسمت به آموزش کاربردی برای پاسخگویی به سوالات درک مطلب می پردازد. این بخش به زبانی ساده وشیوا، مهارتهای پاسخگویی به سوالات درک مطالب را آموزش می دهد. و مبحث Part of speech که یکی از مباحث مهم در فهم ودرک متون است را شامل می شود.

· بخش دوم - متون تخصصی دندانپزشکی: دراین بخش تعداد 20 unit که هر unit شامل متون متنوع می باشد،در نظر گرفته شده است. در پایان هر unit تعداد5 سوال استاندارد طراحی شده است. این بخش بطور کامل از منابع خارجی استخراج شده است. قبل از هر Unit برای درک بهتر متن ، واژگان مربوط به آن قسمت ترجمه شده اند که مطالعه آنها بسیارمهم می باشد. هدف از ارائه این بخش تقویت مهارت scanning و skimming می باشد و به هیچ وجه ترجمه مد نظر نیست و دانشجویان عزیز می بایست با اطلاعات عمومی خود و اطلاعاتی که این کتاب در اختیارشان قرار داده به سوالات پاسخ دهند.

· بخش سوم - متون عمومی: این قسمت بر اساس متون آزمونهای ادوار گذشته وزارت بهداشت گردآوری و تدوین شده است. این بخش شامل 20 متن می باشدکه قبل از شروع متون، واژگان مربوط به هرمتن برای درک بهتر متن ترجمه شده اند. توصیه می شود قبل از شروع این بخش حتما" بخش آموزش درک مطلب را به دقت مطالعه کرده وتسلط کامل به مهارتهای درک مطلب پیدا نمایند و سپس بدون مرور لغات و معانی آن ابتدا با دانش خود متن را خوانده و به سوالات آن پاسخ دهند وقبل از مراجعه به پاسخ تشریحی، لغات و معانی آن را مرور نموده و مجددا" به سوالات متن پاسخ دهندو در پایان جواب خود را با پاسخ تشریحی کنترل نمایند

· بخش چهارم - واژگان: سوالات موجود در این قسمت بر اساس سوالات واژگان ادوار گذشته وزارت بهداشت و به صورت چهار گزینه ای گردآوری و تدوین شده است. در این بخش قبل از شروع سوالات مجموعه ای از واژگان بصورت یک دیکشنری کوچک فراهم شده است و اکیدا" توصیه می شود قبل از پاسخگویی به سوالات ، این دیکشنری مطالعه شود.

· بخش پایانی: 5 نمونه آزمون (Sample Exam) سالهای قبل از آزمونهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در ادامه پاسخ کاملا" تشریحی کلیه بخشها ارائه شده است.

با توجه به توضیحات بالا ، ویژگی بارز این مجموعه دایره وسیع واژگان تخصصی و عمومی آن می باشد که با توجه به سوالات ادوار گذشته آزمون دستیاری دندانپزشکی ، این بخش بسیار مهم و سودمند می باشد.

۰۱ مهر ۱۳۹۴
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg