انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

قیمت ایمپلنت دندانی چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندانی چقدر است؟



مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی گفت: قیمت [قطعات] ایمپلنت‌های دندانی با توجه به برند و کشور تولیدکننده از ۲۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است.





مهندس حسین صفوی مدیرکل اداره نظارت در ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت ایمپلنت‌های دندانی متفاوت است. محصولات مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اغلب از کره، اروپا و آمریکا است. قیمت این [قطعات] ایمپلنت‌ها با توجه به برند آنها از ۲۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان است.
وی افزود: عدم شفافیت قیمت ایمپلنت‌ها باعث تقلب و تخلفات زیاد در این زمینه شده بود.

وی در خصوص وقوع این تخلفات در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: این تخلفات و تقلبات در شبکه توزیع، توسط واردکننده‌ها، تولیدکننده‌ها و حتی در مطب دندانپزشکان اتفاق می‌افتد. علت اصلی این تخلفات مشخص نبودن مرز بین قیمت ایمپلنت دندانی و دستمزد دریافتی پزشک است.

صفوی از مزایای قیمت‌گذاری شدن ایمپلنت‌های دندانی اینگونه می‌گوید: با مشخص‌شدن قیمت‌های مصوب برای ایمپلنت‌های دندانی بیمار می‌تواند به‌راحتی متوجه شود که چه بخش از پول پرداختی برای دستمزد پزشک، ایمپلنت‌های دندانی و سایر مواد است.

وی راجع به قیمت ایمپلنت‌های دندانی اظهار کرد: به دلیل متفاوت بودن قیمت ایمپلنت‌های دندانی باید به نکاتی توجه شود. ایمپلنت‌ها با توجه به کیفیت، کشور سازنده و برند آنها قیمت‌های مختلفی دارند.

صفوی بیان کرد: برای اینکه بیمار متوجه شود که پزشک چه کالا و با چه قیمتی برای دندانش استفاده می‌کند می‌تواند از دندانپزشک مربوط بخواهد که برای انجام فرآیند ایمپلنت‌گذاری برند و نوع ایمپلنت را به بیمار اعلام کند.


 منبع: دندانــه

۰۵ مرداد ۱۳۹۴
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg