انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

«صنعت چاپ» به پله 403 صعود کرد!






چهارصد و سومین ماهنامه فنی، مهندسی صنعت چاپ به نقش اتحادیه‌ها در توسعه و تسهیل کار صاحبان صنایع و صنوف پرداخته است؛ در این بخش از ماهنامه مذکور می خوانیم: «در جهان کنونی نمی توان مسائل فعالیت اقتصادی شخصی را به صورت شخصی حل کرد. در جهان امروز نمی‌توان نقش سیاسی ـ اجتماعی فردی را به صورت فردی بازی کرد.»

اعتماد مظاهری از شناخته‌شده‌های کار تشکیلاتی در عرصه چاپ است. او در این ماهنامه درباره نقش اتحادیه‌ها چنین بیان کرده است: «دولت اصولا نباید وارد مسائل اقتصادی و تجارت شود چون جاهایی که وارد شده نتیجه بخش نبوده است، دولت بیشتر باید نظارت کند نه دخالت و رقابت، بنابراین اتحادیه‌ها در این حوزه وظیفه‌شان این است که تشویق کنند که دولتی‌ها کمتر وارد صحنه اقتصادی شوند.»

همچنین در این ماهنامه، بهمن پورمند، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران درباره نقش اتحادیه‌ها می‌گوید: «نقش اتحادیه برگرفته از چارچوب قانون نظام صنفی است و این قانون نظام صنفی است که به عنوان میثاق، بستر و چارچوب تعامل میان سه رکن ملت، دولت و نهادهای صنفی مورد توجه جدی بوده و زمانی کارآمد و مؤثر است که هر سه پایه توجه شایسته و بایسته به جزء جزء آن داشته باشند و عمل به آن را تعهد نمایند.»

این شماره از ماهنامه صنعت چاپ، دومین گزارش روندهای جهانی چاپ در اروپا را در خود جای داده است.

مخاطبان با مطالعه این ماهنامه، می‌آموزند که چگونه می‌توان چاپخانه را به محیط همکاری و سود همگانی تبدیل کرد. همچنین آنها با عوامل تضعیف بازار تجهیزات دست دوم چاپ در جهان آشنا می‌شوند. «چشم‌اندازی بر جایگاه فناوری QR در صنعت چاپ» از دیگر بخش های ماهنامه صنعت چاپ را تشکیل می دهد.

کاهش شمارگان کتاب‌های چاپی امری است که در دهه‌های اخیر در سراسر دنیا در حال وقوع است. بسیاری از عاشقان کتاب‌های چاپی نمی‌خواهند قبول کنند که کتاب‌های الکترونیک به آرامی دارند جای خود را در بازار کتاب باز می‌کند و آنها که واقع‌بین‌ترند، معتقدند کتاب‌های چاپی هیچگاه میدان را به طور کامل به کتاب‌های الکترونیک واگذار نخواهند کرد و حسی که نسبت به در دست گرفتن کتاب و لمس کردن آن وجود دارد، هیچگاه از میان نخواهد رفت. چهارصد و سومین ماهنامه صنعت چاپ، همچنین گفت‌وگوی علیرضا ربانی، مدیرعامل انتشارات غزال جوان در این زمینه را دربردارد.

همچنین این ماهنامه محتوای جلسه تجلیل از صادرکنندگان نمونه را دربردارد؛ در این جلسه مشکلات بنیادین صنعت چاپ و صادرات محصولات چاپی بررسی شده است. این ماهنامه در صفحه 122 خود، صنعت چاپ در سال 1393 را تشریح کرده است.

این شماره از ماهنامه صنعت چاپ اخبار متعددی از حوزه چاپ در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است که از آن میان می‌توان به «درخواست حمایت وزارت صنعت و اتاق بازرگانی از تدوین برنامه 5 ساله صنعت کاغذ»، «افزایش تعرفه واردات کاغذ روزنامه از 4 به 7 درصد در سال 94»، «تلاش برای ثابت نگه داشتن قیمت کاغذ»، «تاریخ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در سال 94 اعلام شد» و «احداث شهرک چاپ و نشر خراسان طی یک سال انجام می‌شود»  اشاره کرد.  

چهارصد و سومین ماهنامه فنی، مهندسی صنعت چاپ با مدیر مسئولی مرتضی کریمیان در 186 صفحه، به بهای 60 هزار ریال از سوی چاپ سبزآرنگ منتشر شده است.

منبع: ایبنا



۰۶ خرداد ۱۳۹۴
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg